Vi har masser af sport

Selvom der ikke lige står idræt på skemaet, så har vi masser af tilbud om idrætsaktiviteter

Vi er altid med til DM for handelsskoler - og vi klarer os flot!

DM i indefodbold:
Piger: Guld: 2017 & 2018
Sølv: 2019
Drenge: Sølv 2019

Håndbold DM:
Piger: Sølv 2018 & 2019
Drenge: 4.plads 2018 & 2019

Idrætsdage

Som elev hos os kommer du til at opleve forskellige idrætsaktiviteter. Hvert år afholder vi en stor idrætsdag i Tønder Sport- og Fritidscenter, hvor alle elever deltager i de op mod 20 forskellige tilbud. Vi starter dagen med tovtrækning og finder skolens stærkeste klasse. Dagens slutter vi med en stor dødboldturnering, hvor vi spiller alle mod alle – det er hyleskægt.

Hvert år spiller vi den traditionelle fodboldkamp mod STX. Først spiller pigerne, dernæst lærerne og så slutter drengene af – der bliver tryk på!

Mange af vores elever er rigtig dygtige, og dyrker deres sport på højt niveau. De kan bl.a. komme med på Tønder Sportscollege, hvor man kan kombinere sin ungdomsuddannelse hos os med enten håndbold, fodbold eller eSport. Se mere på Tønder Sportscollege hjemmeside

Vi deltager i de forskellige DM-stævner for alle landets handelsskoler. Derfor har du mulighed for at komme med på skolens hold i udendørs fodbold, inde fodbold, håndbold, golf eller badminton.

Det er rigtig gode sociale arrangementer, hvor der ud over masser af konkurrence også er god tid til social samvær. Ofte er vi afsted flere dage og kommer til at spille mod mange dygtige fra andre handelsskoler.

Faktisk var vi så gode, at Tønder Handelsskole i både 2017 & 2018  vandt DM for piger i Inde-fodbold. Ligeledes var pigerne i finalen ved Håndbold DM, hvor de endte med at få sølv. Drengene klarede sig også godt, og blev nummer 4.

I 2019 skal vi afholde DM i håndbold, så der er masser af sport på skolen. Husk også at du kan komme med på Tønder Sportscollege.