Skoleskills

Skoleskills er et tilbud til 8. klasserne i Tønder Kommune

Informationer om erhvervsuddannelserne

Sammen med EUD Syd og SOSU Syd tilbyder vi en informationsformiddag for eleverne i 8.klasse. Her vil der være fokus på praktisk information og øvelser, der giver eleverne en fornemmelse af, hvilke muligheder der er med en erhvervsuddannelse.Dagens starter med en præsentation af skolerne og de vejledere som er med. Dernæst skal eleverne arbejde med deres uddannelsesvej fra 8. klasse til drømmeuddannelsen og sluttelig er der en række sjove praktiske øvelser, der på hver sin måde har relation til en erhvervsuddannelse. Hver dag kåres et vinderhold. Dette vinderhold skal sammen med de øvrige vinderhold fra Tønder Kommune, kæmpe om "Kommunemesterskabet i Skoleskills". Vinderholdet herfra bliver tilbudt en plads ved DM i Skoleskills.

Flemming Sørensen (FS)

Studievejleder, markedsføring, events, idræt mm