Tættere på virkeligheden

Markedsundersøgelse blandt festivalgæster

Eleverne fra 2d arbejdede "ude af huset"

HHX uddannelsen er tættere på virkeligheden – dette blev endnu engang understreget i dag, da elever fra 2d på Det Blå Gymnasium besøgte Tønder Festivalen. Eleverne lavede en markedsundersøgelse om festivalgæsternes indtryk og oplevelser i Tønder.

Målgruppen var både de unge som deltager i festivalen, men også de mange som kommer og deltager i 4+ aktiviteterne op til festivalen. Mange af disse gæster er blevet så inspireret af 4+plus aktiviteterne, at de senere på året kommer til Tønder Kommune, for at se på de mange tilbud.
Slutteligt skulle eleverne også spørge de “traditionelle festivalgæster” om indretning af festivalpladsen, de mange nye tiltag på festivalen samt naturligvis musikudbuddet.

På billedet er Nathalie, Ida og Malou kommet i “den besvarende rolle”, da Cecilie fra Jydske Vestkysten lavede interview med pigerne omkring deres markedsundersøgelse!