Medier, IT & Innovation

For dig der er interesseret i
kommunikation, innovation, medier og den digitale verden

Iværksætteri, Innovation og Sociale medier

Hvis du drømmer om at starte egen virksomhed og er interesseret i
kommunikation, innovation, medier og den digitale verden, så er
her en studieretning for dig.

På linjen er der meget fokus på bl.a. mediefag og hele processen med at få en ide´ der skal udformes i et praktisk produkt. Du kommer til at arbejde med Innovation, får iværksætteri på skemaet og deltager i Company Programme.

Du kommer til at arbejde med sociale medier og betydningen af SOME i markedsføringen - i det hele taget får du stor indsigt i markedsføring, kommunikation, reklame og medier.

Fagene

A Virksomhedsøkonomi
B Informatik
A Dansk
A Engelsk
A Spansk / B Tysk
B Afsætning
B International Økonomi
B Historie
B Matematik
C Erhvervsjura
C Innovation
C Mediefag
C Samfundsfag
+ løfte- eller valgfag

Studieretningen

Studieretningen Medier, IT & Innovation er for dig, der har en iværksætter i maven. Du er idérig og vedholdende, og du vil gerne lære at analysere markedet og udvikle en idé.

Med denne studieretning giver vi dig forudsætningerne for at prøve kræfter med at starte din egen virksomhed. Du kommer til at opnå stor indsigt i markedsføring, kommunikation, reklame og medier!

Praktisk erfaring får du på andet år, hvor du skal deltage i den landsdækkende konkurrence Company Programme, udgivet af Fonden for Entreprenørskab, hvor du skal starte din egen virksomhed. I Company Programme laver du en rigtig virksomhed, som du fører ud i praksis. Du kommer til at arbejde med alt lige fra idéudvikling, produktudvikling, forretningsplan, markedsanalyse, salg og markedsføring. Derudover skal du deltage i salgsmesser, hvor du fremlægger din forretningsplan for virksomhedsledere og marketingeksperter.

Med Medier, IT og Innovation som studieretning får du mulighed for at læse videre på en videregående uddannelse på Universitetet eller Handelshøjskolen. Vælg f.eks. studier inden for design, innovation, marketing og økonomi.